אלוף במיל' ישראל זיו: "חייבים להסכים לעסקה המוצעת"

    מהדורת הבוקר No Comments on אלוף במיל' ישראל זיו: "חייבים להסכים לעסקה המוצעת"

    אלוף במיל' ישראל זיו לקאהן וחכם ב'מהדורת הבוקר': "המהלך של צה"ל בחאן יונס הוא מכריע ולוחץ על חמאס לשחרר את הקלף האחרון שנותר לו. אי החזרת החטופים זה כשל לדורות, אסור לנו להסכים לכך. בעיתוי הנכון, כשאנו מפעילים את שיא הלחץ ודרישות החמאס הן מינימליות – חייבים להסכים"

    צילום: Revkin Fenton/Flash90
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אלוף במיל' ישראל זיו התראיין הבוקר ב'מהדורת הבוקר' בהגשת בצלאל קאהן ודוד חכם ואמר: "המהלך של צה"ל בחאן יונס הוא מהלך מכריע והוא זה שלוחץ על חמאס לשחרר את הקלף האחרון שנותר לו. צריך ללכת על העסקה שמוצעת. אי החזרת החטופים זה כשל לדורות ואסור לנו להסכים לכך. בעיתוי הנכון כאשר אנו מפעילים את שיא הלחץ ודרישות החמאס הן מינימליות – אנחנו חייבים להסכים".

    לדבריו: "ברפיח פספסנו את הטיימינג הנכון, האשראי הבינלאומי כבר לא נותן לנו משך זמן לפעול כפי רצוננו. בלי הסיוע ההומניטרי לא היינו מגיעים עד פה אבל זה לא אשראי פתוח".

    עוד סיפר האלוף במיל' כי "הלחימה עצמה היא בעיקר מעל הקרקע ופחות מתחת לקרקע. קשה מאוד לפעול במנהרות. לפוצץ את כל ה-1000 ק"מ מנהרות זה פרויקט הנדסי שלא היה בעולם כולו וזה יכול לקחת חודשים ארוכים. לא לרדת מהשמדת המנהרות לחלוטין אבל זה סיפור בפני עצמו. מה שנותר כעת זה בעיקר מנהרות של הובלה טקטית, לא זה הדבר המכריע במלחמה".

    "יש הישגים יוצאים מן הכלל מבחינה צבאית. חיסלו מעל 10,000 מחבלים, חיסלו את רוב שדרת הפיקוד, פגענו קשה בתשתיות. לא צריך להתרגש מכל רקטה שמשוגרת לעוטף, החמאס לא חי ולא בועט".

    האזינו



    0 תגובות